Zimowe inspiracje - kilka faktów o cieple i ogrzewaniu

Zimowe inspiracje - kilka faktów o cieple i ogrzewaniu czyli nagrzewnice nadmuchowe na olej zużyty eży od tego, ile lat liczy sobie budynek szkolny. Dlatego w szkołach wciąż pracują osoby odpowiedzialne za palenia w piecu. Dzieje się tak wówczas, gdy w danej szkole zamontowane jest ogrzewanie węglo

Dodane: 10-05-2019 15:20
Zimowe inspiracje - kilka faktów o cieple i ogrzewaniu

Pilnowanie szkolnych pieców grzewczych

nagrzewnice nadmuchowe na olej zużyty

W szkołach korzysta się z różnego rodzaju ogrzewania. To, jaki system grzewczy zamontowany jest w szkole w dużej mierze zależy od tego, ile lat liczy sobie budynek szkolny. Dlatego w szkołach wciąż pracują osoby odpowiedzialne za palenia w piecu. Dzieje się tak wówczas, gdy w danej szkole zamontowane jest ogrzewanie węglowe. Poza tym niektóre szkoły korzystają z miejskich sieci ciepłowniczych. Wówczas dyrektorzy szkół nie muszą martwić się o to, że trzeba palić w piecu w okresie zimowym. Wystarczy dobrze sprawdzić grzejniki i odkręcić je przed zimą, żeby w szkolnych pomieszczeniach panowała dobra temperatura. Oczywiście w klasach nie musi być przesadnie ciepło, ponieważ dzieci z zasady do szkoły ubierają się nieco ciepłej.


Klienci podatni na reklamy

Zazwyczaj elektrycy nie posiadają na tyle dużych dochodów, aby zlecać tworzenie profesjonalnych spotów reklamowych. Jest to także niepotrzebne, ponieważ najczęściej usługi elektryczne są świadczone na terenie miasta lub innego konkretnego obszaru. Wielu elektryków korzysta jednak z różnego rodzaju możliwości reklamy. Obecnie, oprócz umieszczania odpowiednich nadruków na samochodach, którymi poruszają się elektrycy, jest także popularna możliwość darmowego reklamowania swoich usług poprzez utworzenie strony internetowej traktującej o działalności elektrycznej. Wtedy osoby poszukujące porad w tym zakresie natrafiwszy na taką stronę chętnie skorzystają z usług konkretnego elektryka.


Innym sposobem ogrzewania

nagrzewnice nadmuchowe na olej zużyty

Nagrzewnica samochodowa

Nagrzewnica ? urządzenie będące częścią samochodu, służy do ogrzewania wnętrza kabiny.

Nagrzewnica zbudowana jest w postaci bloku użebrowanych rurek, przez które przepływa gorąca ciecz z układu chłodzenia silnika. Napływające z zewnątrz zimne powietrze przepływa przez nagrzewnicę i po ogrzaniu jest kierowane do wnętrza kabiny. Przepływ powietrza może być wspomagany wentylatorem.

Rodzaje systemów regulacji działania nagrzewnicy:

W przewodzie doprowadzającym gorącą ciecz do nagrzewnicy wmontowany jest zawór, którym reguluje się przepływ cieczy, a tym samym intensywność nagrzewania
Przepływ cieczy nie jest regulowany, cały czas jest maksymalny, reguluje się natomiast sposób przepływu powietrza. Powietrze wpadające z zewnątrz jest kierowane częściowo przez nagrzewnicę oraz bezpośrednio do kabiny, regulacja polega na ustawieniu stosunku powietrza nieogrzanego do powietrza ogrzanego.

W niektórych samochodach w nagrzewnicy wmontowana jest grzałka elektryczna zasilana z instalacji elektrycznej samochodu. Zadaniem tego elementu jest ogrzewanie przepływającego powietrza gdy temperatura cieczy chłodzącej jest zbyt niska, np. zaraz po uruchomieniu silnika. Rozwiązanie to powoduje duże obciążenia instalacji elektrycznej.

Innym sposobem ogrzewania samochodu jest ogrzewanie postojowe (zw. webasto), które nie pobiera ciepła z układu chłodzenia, ale z bezpośredniego spalania benzyny lub oleju napędowego w wydzielonej do tego specjalnej komorze. W tym systemie ogrzewanie kabiny nie jest uzależnione od pracy silnika. Jest stosowane na obszarach o niskiej temperaturze np. Szwecja, Alaska ale także coraz powszechniej w krajach o klimacie umiarkowanym gdyż pozwala szybciej przygotować samochód do jazdy (topi śnieg), wpływa na mniejsze zużycie paliwa i podnosi żywotność silnika (jednostka napędowa jest rozgrzana - nie występuje efekt tzw. zimnego startu)

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Nagrzewnica_samochodowa